Geen geld

Ik ben maar een arme student, leef van de studiebeurs die ik krijg en enkele dagen in het weekend werken in een taverne. Tijdens de vakantiemaanden gaat het geld er rap door. Blijkbaar veel rapper dan ik had gedacht, waardoor ik nu zonder geld zit.

Mijn bankrekening staat op zijn minimum, cash heb ik  1 “noodeuro”, en mijn gsm-kaart is op 1 euro na ook leeg. Pas in september zal ik terug wat geld hebben van het werken.

Vorig jaar, deze tijd zat ik in exact dezelfde situatie. Toen ik op een avond mijn laatste euro’s aan het opdrinken was, vond ik plots op de toog enkele eurobriefjes. Dit bleek in totaal 140€ te zijn. Heb daarmee dan maar een 10-tal vrienden op ne cocktail getrakteerd en de rest voor mezelf gehouden om nog iets te kunnen drinken tijdens de Druivenfeesten.

Dit jaar terug hopen op een geschenk uit de hemel zeker? Anders zal ik nog 10 dagen moeten volhouden wat ik al 2 weken aan het doen ben: leven met 0 euro (wat eigenlijk nog niet zo moeilijk of zo slecht is hoor :)).

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

One response to “Geen geld

  • Gerrit Vromant

    Okee, daar gaat mijn plan.
    Blijkbaar heb ik per ongeluk geïnsinueerd dat ik geld nodig had, en kreeg ik plots een voorschot van 50 euro op mijn loon. Allé leuk, dan kan toch wat gaan drinken dit weekend.

    Niet te veel natuurlijk :).

Zeg het eens

