Audi A5 Suicide is fake

Om nog maar eens in het thema van zelfmoord te blijven (neen, met mij gaat alles goed hoor): heb je de nieuwe spot van de Audi A5 al gezien? Niet op TV maar gisteren overal op het internet.

In deze spot probeert een man zelfmoord te plegen door een tuinslang langs de ene kant in zijn uitlaat te steken en langs de andere kant door z’n raam.

Ok, het idee is wat luguber, maar ik vind het wel een mooie spot en hoewel het er zeer professioneel uitziet ontkent Audi er zelf iets mee te maken te hebben. Zij beweren in hun spots een ander lettertype en andere muziek te gebruiken.

Erger nog, de spot is een namaak van een echte spot voor Citroen uit 2002, van de king of dark comedy Brian Baderman.

Het moet je maar eens overkomen, dat anderen reclamespots voor jou gaan maken en dat deze nog eens viral worden ook. Met bijvoorbeeld een totaal andere boodschap dan die dat jij zelf wil brengen. Of waarin je een heel ander imago uitstraalt. Wat moet je dan doen? Crisiscommunicatie? De spot zo snel mogelijk laten verwijderen? Hopen dat de storm gaat liggen? Of er net via een twist op inspelen?

Audi heeft de spot van Youtube laten halen, maar on the internet nothing ever dies, dus er zijn nog genoeg manieren om de hem te bekijken. Er wordt nu wel veel over Audi gepraat, maar is dit wel goede word of mouth?…

Share

Advertenties

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

3 responses to “Audi A5 Suicide is fake

  • broodkast

    Dus toch fake. Ik had de spot even geleden gezien en vond het best vreemd dat ze zoiets als zelfmoord gebruiken als thema. Het communiceert anders wel goed de boodschap, maar ik zou toch de proef niet op de som nemen.

    Het professionele karakter van de spot doet absoluut geen fake vermoeden. Ik vraag me af wie dit dan echt gemaakt heeft en waarom.

  • Advertical

    Had hem ook al gezien en het ziet er allemaal erg professioneel uit dus ik vind het raar dat Audi beweert er niets mee te maken te hebben. Ik ben alleszins benieuwd wie erachter zit..

  • Jean-Paul Mathelot

    De auto verkopers gebruiken vaak de droom voor belofte. Het tegendeel doen is sterk. Hier, de bestuurder leeft een nachtmerrie en dat is waarom hij wil zelfmoord te plegen. De bestuurder verwacht het einde van zijn nachtmerrie, maar het zal nooit gebeuren.

    De potentiële koper, de kijker van de film, ziet de situatie: een nachtmerrie
    Maar gelukkig voor hem de nachtmerrie draait in een droom: een clean Diesel, De film eindigt dus met een belofte.
    De techniek is bekend : in de eerste stap kwaad doen (met de zelfmoord poging), maar dan bieden een genee skunde oplossing. Deze oplossing, wordt aangeboden door de “arts” AUDI. Zeer mooie prestaties.

Zeg het eens

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: