Mobile advertising is dead, long live free applications

Op het Android besturingssysteem zijn veel gratis versies van applicaties beschikbaar die net wat minder kunnen dan de pro-versies en beschikken over mobiele advertenties.  Hoe je Android applicaties moet kopen heb ik nog niet ontdekt (heb er ook nog niet achter gezocht, laat maar achter in de commentaren als je mij de zoektocht wil besparen) dus veel van programmaatjes die op mijn telefoon staan hebben advertenties.

Ik bekijk die advertenties nooit, maar heb er wel al eens per ongeluk op geklikt. Daarom wou ik eens onderzoeken hoe andere smartphonegebruikers hiermee omgaan. Op Twitter zijn er genoeg smartphoneliefhebbers dus dat vroeg om een twtpoll:

Niemand klikt dus bewust op advertenties in mobiele applicaties. Surprise. Alle kliks die je krijgt via zulke advertentie zijn dus per ongeluk en wat je ervoor betaald hebt is dus weggegooid geld. Benieuwd wat dat kost voor zo 1 klik bij Google Mobile Ads en wat dat opbrengt voor de developers? En hoe zit dat eigenlijk in vergelijking met gewone Google Ads?

Disclaimer: Natuurlijk weet ik dat 45 personen geen representatieve groep is, en natuurlijk zijn de conclusies wat te snel getrokken, het was ook maar om zelf een idee te krijgen.  Als er iemand echte onderzoeken hiernaar kent, laat maar weten in de commentaren.
Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

Zeg het eens

