Twitter

Als Twitterfan van het eerste uur ga ik regelmatig opnieuw op zoek naar de beste manier om Twitter te gebruiken.

Op mijn gsm heb ik al zo goed als elke Twitter app voor Android uitgeprobeerd maar ik kom steeds terug bij Twicca.

Ik heb een tijdje op een Mac gewerkt en hoewel mij toen altijd Tweetie aangeraden biedde dat toen niet wat ik wou. Ik belandde toen bij YoruFukurou (aka NightOwl in het Japans).

Ook op Windows heb ik lang gezocht achter een goede twitterclient. Tot recent gebruikte ik Saezuri (weer Japanse kwaliteit). Het heeft wat weg van Yorufukurou en is heel basic maar degelijk. Het neemt ook niet heel je scherm over zoals Tweetdeck en consoorten.

Maar eigenlijk gebruik ik de laatste tijd steeds vaker gewoon twitter.com in mijn browser op de computer. Sinds de lancering van #NewTwitter is het gebruik ervan zeer handig. Minder kliks nodig om een afbeelding te zien. Minder kliks nodig om de achterliggende conversatie te zien (Zowel “in reply to ↑” als “replies ↓“). Rustig andere tweets lezen in het linkergedeelte terwijl in het rechterdeel rustig de foto laadt. Meteen andere relevante tweets door de gebruikte #hashtag, de @gementionde profielen, de locatie van de tweet of gewoon meer tweets van dezelfde persoon. Zelfs zonder dat er #hashtags gebruikt worden herkent Twitter eigennamen of onderwerpen.

Het enige dat mankeert is de integratie van die verdomde Instagramfoto’s, geen duidelijke melding voor mentions en DM’s en het ontbreken van een Classic Retweet knop. Niets dat onopgelost blijft  dankzij enkele Chrome extentions.

See you op Twitter.com.

 

EDIT: 14/12/2010

Twitter heeft ondertussen zelf Instagram en anderen geïntegreerd in de rechterkolom. 2 Dagen na mijn blogpost. Goed zo jongens.

Wie nog meer rechtstreeks in zijn Twitterstream wil kan terecht bij Parrotly. Deze Chrome plugin integreert een preview van zowat alles. Win!

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

Zeg het eens

