Sterretjes

In tijden van Likes en Tweets is alles zo plat geworden. Als ik iets op internet tegenkom en het is echt awesome, zal ik het waarschijnlijk gaan sharen. Als ik een artikel tegenkom dat mijn mening verwoordt zoals ik ze zelf niet kan neerschrijven, of waarvan ik zelf nog niet wist dat ik het dacht, of het geeft me de info waar ik naar op zoek was, dan is dat niet awesome, dus ik share het niet.

Dan wil ik liever de auteur bedanken voor het stuk. Even zeggen: hey bedankt om te verwoorden wat ik denk. Hey bedankt voor dat inzicht. Hey bedankt voor de info waar ik naar op zoek was. Een reactie schrijven die eigenlijk niets van waarde toebrengt aan het artikel is mij wat te HLN-achtig. Dus doe ik dat  graag door middel van sterretjes.  ★★★★★ voor iets dat super is, iets waar ik volledig akkoord mee ga of iets dat zeer nuttig was. ★★★☆☆  Voor iets dat toch ook goed was. ★☆☆☆☆ voor iets dat niet goed was. Net zoals vroeger.

Want vroeger was er geen Facebook (echt waar), en was er geen Twitter, en op Youtube deelde je sterretjes uit in plaats van duimpjes. En dan waren meningen wit, grijs, of zwart. Nu is er enkel zwart. Zwart, want wie helemaal voor is doet van Like of Share of Tweet, en wie tegen is doet niets. Op de 0,002% na die de moeite doet om er een blogpost over te schrijven. Die mensen zijn dan meestal nog eens journalisten die het betreffende stuk niet aan een krant verkocht krijgen (wegens te extreem of te subjectief?).

Dus mensen, laten we terug wat kleur brengen in onze mening (en daarmee bedoel ik niet enkel politieke kleur) en terug wat dingen beginnen sterretjes geven. Begin bij deze blogpost. Voeg de rating mogelijkheid toe in jouw WordPress blog (tip). Begin met overal sterretjes bij te zetten (tip). Breng de sterretjes terug!

 

PS

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

3 responses to “Sterretjes

Zeg het eens

