2 weken met een Samsung Galaxy Tab

Soms moet ge gewoon zeggen wat ge wilt, of het vragen op Twitter. En zo kreeg ik van Leads United 2 weken een Samsung Galaxy Tab P1000 om te testen.

Een Samsung Galaxy Tab is dus zo nen iPad dat geen iPad is. En maar half zo groot is. En ge kunt ermee bellen.

Geen iPad

Een Samsung Galaxy Tab is geen iPad, en maar goed ook. Het ding ondersteunt van nature flash (kan Youtubevideos afspelen) en draait op Android. Spijtig genoeg nog niet de nieuwste versie van Android, maar daar wordt de komende weken een update voor voorzien. Okee, niet de aller allernieuwste versie, want die is nog niet echt uit, maar you know what I mean.

Maar half zo groot

Een Samsung Galaxy Tab heeft een scherm van 7 inch. Dat is half zo groot als de gemiddelde tabletcomputer (iPad dus) met zijn 9.7 inch, en dubbel zo groot als de recentste smartphones. volgens veel mensen zou het te klein zijn, maar eigenlijk is het net super handig. Zowel in horizontale als verticale posities kan je typen met je 2 duimen, of met meerdere vingers in horizontale positie. Je kan het ding vasthouden met 1 hand en met je duim hier en daar wat navigeren, of met de andere hand als je grote bewegingen moet doen. Websites worden eerst uitgezoomd afgebeeld en met een dubbele tik zoom je in op het deel dat je nodig hebt (net zo breed als het stukje tekst dat je wou lezen, trouwens). Of pinch to zoom voor het precisiewerk. Hij is wel nogal zwaar voor zo’n ding waardoor al liggend in bed surfen of lezen rap vermoeiend wordt.

Ge kunt ermee bellen

Ja, ge kunt er echt mee bellen, als ge uw simkaart erin steekt echt bellen, anders via skype of andere (video)calldingen. Het kan dus echt dienen als gsm, voor wie zich niet te belachelijk voelt met zo’n tab tegen z’n oor.

Software

Zo’n samsung Galaxy Tab, leuk ding wel, en ik zou er mij misschien wel eentje gekocht hebben moest het niet elke dag minstens 1 keer zijn gecrasht. Geen Blue Screen Of Death, maar gewoon een scherm dat niet meer reageert, enkele trillingen, en 5 à 10 minuten later start hij opnieuw op. Gelukkig had ik altijd mijn smartphone bij de hand om mij uit deze pijnlijke situatie van offlineheid te helpen, maar plezant is het niet. Ik had over zulke problemen nog nergens gelezen dus dacht dat het misschien wel aan mij lag, maar zelfs als ik het uit handen gaf gebeurde hetzelfde.

Misschien wordt dit wel opgelost met de nieuwe Android update, dus heb ik aan Leads United  maar gevraagd of ik hem nog even mocht houden.

Wie nog meer wil weten over mijn ervaringen met de Samsung Galaxy Tab kan terecht op deze Storify met tweets over het toestel:
[View the story “2 weken met een Samsung Galaxy Tab” on Storify]

Vragen, opmerkingen, laat maar weten in de commentaren. 

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

2 responses to “2 weken met een Samsung Galaxy Tab

Zeg het eens

