Een lesje in nederigheid

Iedereen kan het gebruiken. Maar vooral wij. Wij twitteraars, wij early adopters, wij social media verslaafden.

Want wij roepen zo hard, meneer. En wij willen dat iedereen ons hoort, mevrouw. En wij gaan er van uit dat iedereen ons hoort. Want wij zijn twitteraars, de spreekbuis van het volk. En soms hebben we gelijk, soms denken we dat we mensenlevens redden, soms komen we in de krant.

Maar eigenlijk is het allemaal zo beperkt. Wat zijn een paar tweets, mentions hashtags en retweets écht waard. Waarom willen wij dat bedrijven naar ons luisteren? Ze staan zitten toch ook niet op café? Wij twitteraars zijn niet gelijk aan de gemiddelde Belg. Neen, verre van. Maar toch blijven we denken van wel.

Twitter is en blijft een select clubje van plezante en creatieve mensen. En Justin Biebers, ja die ook. Maar die doen het enkel daarom. Wij, die plezante en creatieve mensen, we denken dat we belangrijk zijn. Maar we zijn ook maar met een paar honderd. Duizend misschien.

Als we nu eens wat minder zouden schreeuwen? Onszelf wat minder belangrijk achten. Alles eens relativeren. Wat zou dat geven?

Advertenties

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

One response to “Een lesje in nederigheid

  • guidooohh

    geef de mens een pintje! Zonder gekheid, zo komen we er wel, door het in vraag stellen, en inderdaad door minder te schreeuwen. Niet dat ik daar zelf zo’n goed voorbeeld van ben.

Zeg het eens

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: