Meester waarom schrijven wij?…

Steek uw hand op, als u het weet, als het u believe. Want ik weet het niet goed. Voor de jol, fun, creativiteit? Uiting van frustraties, gevoelens, creativiteit? Of gewoon om af en toe die limiet van 140 karakters te kunnen vergeten.

Dan klapt ge al je keer met Minorissues over “wat is de focus van mijn blog”, om te moeten besluiten dat er geen focus hoeft te zijn. RSS is dood, dat weten we al lang. Wie het nog gebruikt, proficiat, maar de meeste mensen lezen enkel nog wat hun aanbevolen wordt. Ik bijvoorbeeld ook. Hoe graag ik je blog ook lees, als ik hem niet via Facebook of Twitter tegenkom, dan lees ik hem niet. Kom ik hem wel tegen, omdat jij, of nog beter: iemand anders, hem gedeeld heeft, dan lees ik het stukje en mogelijk nog enkele vorigen ook (hallo Houbi, jawel Michel). Zo is het. Sorry Google. Sorry friendfeed. Sorry ifttt.

En dan leest ge nog zoiets bij Jan. Gewoon schrijven, niet nadenken. Doen waar je je goed bij voelt. Niet wat je denkt dat de mensen willen.

Daarom: wil ik mopjes maken over Gertje en Josje, fijn. Wil ik wat professioneler gaan en schrijven over mijn werk, waarom ook niet. Elke post staat op zich. En al zijn er nog steeds abonnees (ja jij Guido), die moeten dan maar soms de rommel erbij nemen. Of hun social aggregatie maar eens wat beter optimaliseren. Up to you.

Ciao, suckers. Dit is mijn plekje.

Ps: zei er iemand namedrop?

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

4 responses to “Meester waarom schrijven wij?…

  • janseurinck (@janseurinck)

    Ha! Ik doe ook nog van RSS (maar dat wist je) gewoon om efficiëntieredenen. Blokken van rss-lezen gaat me beter af dan een hele dag op twitter zitten klikken. Dat doe ik zo weinig mogelijk. Al laat ik me af en toe verleiden. Het vlees, weet je. Dat kom ik dan ’s avonds zo iets voor twaalf tegen in mijn reader en dan denk ik: waarom moest ik dat 6 uur geleden zonodig al lezen.

  • Herman Maes (@Dailybits)

    Je moet wel opletten dat je niet enkel naar het super-social geeks wereldje alleen kijkt.

    Daarbuiten is het nog steeds zo dat velen google en eigen bookmarks gebruiken om elke dag hun favoriete blogs te bezoeken en te gaan kijken of er iets nieuws is. Zelf gebruik ik ook nog steeds rss, als ideale manier om even door alles heen te lopen en enkele blogposts te lezen.

  • Stijn

    Men zegt wel eens dat je best een niche kiest en daarbinnen blijft. Dat het goed zou zijn voor de focus en zo. Maar wil dat dan zeggen dat je een nieuwe site moet beginnen voor ieder thema? Eigenlijk feitelijk wel ja. Maar fok dat! En doe gewoon uw eigen ding, da’s lekker tegendraads en zo. Of neen: dat toont karakter. Zeggen ze.

Zeg het eens

