Open brief aan Lampiris

Lampiris, jullie staan bekend als leverancier van groene energie. Dat is goed. Ik ben dan ook al klant sinds een dik jaar of 2. Van sinds ik een eigen energieleverancier heb moeten kiezen eigenlijk.

Nu verhuis ik over 2 weken naar Gent, en zou graag mijn contract met jullie overdragen naar ons nieuwe appartement. Ik dacht even naar jullie site te surfen en via een of ander webform het nodige te kunnen doen. Of zelfs zo’n pdf- of worddocument waarin ik alles op de pc kan invullen. Ik ben immers al klant, jullie weten al veel van mij en er is een beveiligde klantenzone “My Lampiris” waar ik al kan inloggen en mijn betalingsgegevens bekijken.

Helaas, wie wil verhuizen mag een formulier downloaden, afdrukken, invullen en opsturen. Een .pdf van 8 pagina’s, waarin mooie donkergroene en lichtgroene en gele vlakken zijn. Een .pdf van 8 pagina’s dat op het eerste zicht 4 keer dezelfde 2 pagina’s heeft, waarvan dus 4 keer weer de algemene voorwaarden. Een .pdf van 8 pagina’s dat mooi afsluit met een visual van Lampirismannetjes in een groen grasveld met groene bomen er rond. Newsflash: Groene inkt printen is niet groen. Printen is niet groen.

Screen Shot 2013-03-16 at 14.12.00

Screen Shot 2013-03-16 at 14.26.11

Ik stuurde jullie een e-mail om te vragen of er geen webform was, omdat ik liever niet print, maar kreeg 4 dagen later een standaard antwoord terug met de boodschap “in bijlage het verhuisformulier, gelieve dit op te sturen”. Ok, daarvan waren 2 weekenddagen, maar toch…

Ik verhuis over 2 weken, dus ik verwacht niet dat jullie dit ondertussen oplossen. Maar laten we het op een comprimis gooien. Ik druk 1 blad van dat verhuisformulier  in zwart-wit af en stuur jullie dat op. Jullie doen de rest en zorgen dat dat tegen mijn volgende verhuis (waarschijnlijk niet al te snel) in orde is. Deal?

Gerrit Vromant

PS: Het is niet mijn bedoeling om hier een schandaal van te maken hoor. Ik denk alleen dat ik sneller de nodige mensen bereik via deze weg dan via mail.

PS: Over jullie assertiviteitscampagne waar ik nooit iets van gesnapt heb zullen we het een andere keer hebben.

 

 

UPDATE:

Via Twitter kwamen deze reacties, en hieronder de comment van Tom (Tom Van De Cruys, CEO Lampiris). Bedankt voor jullie snelle reactie.

 

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

3 responses to “Open brief aan Lampiris

Zeg het eens

