Een Idee Per Dag (4)

18042013121313_516fc7392dfe4

Oh nee, ramp. Ik ga vanavond naar een feestje / drink voor het werk en zal dus vanavond mijn Een Idee Per Dag-Rant niet kunnen schrijven. Gelukkig effe tijd deze middag op de trein op de terugweg van een meeting. En dus vandaar, mijn idee van vandaag komt van op de trein. Wat wat idee is, dat weet ik nog niet. Dat moet nog komen. Ik heb er wel een paar in mijn achterzak zitten, maar die moeten echt uitgewerkt worden. En die wil ik nog niet verspillen door hem halfuitgewerkt te posten als idee. En het ene wil ik zelf eerst maken en testen. Het is zo simpel, maar ik moet er een uurtje tijd voor maken. En met maken bedoel ik echt maken, niet developen. Maken als in ikea-bouwen.

Maar ondertussen zit ik dus op de trein. Macbook op de schoot. Te proberen mijne gsm te laten tetteren om naar eenideeperdag.be te surfen. Want ik kan deze tekst later wel online zetten, maar dan wil ik wel mijn foto maken op de plek waar ik het geschreven heb. Op de trein dus. En te neuten over hoe traag het internet soms wel niet is. Okee ja, kleine trein die kleine stationnetjes doet, maar op grote lijnen is het niet beter. Tussen Brussel en Gent zijn er een aantal plaatsen waar absoluut geen mobiel internet is. En de anderen zijn supertraag. Niet genoeg om te surfen zonder u rot te ergeren. Niet genoeg om muziek te streamen. Als belgacoms, de mobistars en de bases daar eens iets aan zouden doen. Hoe veel mensen passeren er wel niet dagelijks tussen Brussel en Gent? Geef die ne keer snel internet. Of kan de NMBS daar niets aan doen? Als de Thalys wifi kan aanbieden (tegen een meerkost), of zelfs vliegtuigen. Als het zelfs bij wijze van stunt op een Brusselse tram kon? Dan moet dat op de trein toch ook lukken? Komaan, mobile operators. Komaan NMBS. Jullie kunnen het.

Over Gerrit Vromant

Content Marketing Strategist & Great Content Crafter Bekijk alle berichten van Gerrit Vromant

Zeg het eens

